En gång är ingen gång, Anki Malin Andersson!

Slutade halv tre igår, gick till stan (eftersom jag trodde jag missat bussen men då jag var påväg mot stan körde den förbi mig....) och var där typ en halvtimme innan jag tog bussen till Sandra där hon och Marre var. Vi gick på obs och köpte lite mat osv sen tillbaka till sandra för att käka och duscha och göra oss klara. Runt halv 7 kom Erik och Jonzza. Satt på balkongen och drack lite osv. Då klockan blev 8 så skulle vi ta bussen in till stan . MEN då var alla så sega så vi missade den. Jag, Marre och Jonzza gick till stan. Från mariedal, för vi orkade inte vänta på nästa som skulle gå om en timme. Men Sandra och Erik väntade på nästa... Då vi hade gått till Haga och Preem så kom Emelie, Lotta, Malin , Elin (nån fler?) så vi träffade dom ett tag, sen fortsatte vi vår vandring till stan. Satte oss på änglabänkarna och väntade in allt folk. Mkt treevligt!=) Sen drog jag och Sandra till Robbans förfest typ. sjukt kul var det! =) Singstar, nytt folk, osvosv:) Tillbaka till stan. Gick in på kajen. Träffade Ida, Kix, Erik, och dom.. väntade på björn Rosenström typ en halvtimme. Sen började han spela typ tjugo i ett. åh så sjukt kul det var! iofs bara då man kunde låtarna, men ändååå! bara niice! Då det var slut typ en timme senare så gick jag till bilen och väntade på pappa och thompa och sen for vi hem. :P Men det var en riktigt värd kväll i alla fall! : D

Här kommer lite bilder och videoklipp:

keep holding on.......

Sitter på skolan nu, har haft rast sen halv tolv och börjar tio över ett. Är sjukt less på vara här. Men jag måste. Ska få några papper på svenskan till ett prov, sen har vi redovisning på småföretagande halv tre...  låter askul va? mm, jätte.

jaja, jag taggar kvällen iaf, kommer bli hur kul som helst!!

I don't wanna fall in pieces

Okej, nu har jag iaf gjort en bit på arbetet, det är inte klart men det fixar vi på söndag!
Nu ska jag duscha och lite grejer sen sova.

Imorgon taggar vi YRAN!!!!

Björn Rosenström
Alcazar.. ;)
40 meters lång bar

partyparty!

väldigt positiv just nu

Jag hatar historia och ryska revolutionen!!!!!!!!!!!!!!!

NO MORE efter det här arbetet. aaah jag orkar inteeee........

Jag har fuuuuccckkkiing ont i halsen då jag sväljer också, och jag nyser. Då gör det ju inte mindre ont i halsen heller.. Kul va?

Let's get down to business

Har suttit och ätit godis, läst bloggar och bara drygat väldigt länge nu. Hade egenligen tänkt fara ut och springa men jag vet inte hur bra det är då man har ont i halsen? =/ Tror jag stannar inne ikväll. Jag och Sandra gör ett arbete om ryska revolutionen som vi hade tänkt göra klart ikväll.. Sen blir det väl bara ta det lugnt osv.

Hade ungefär en halv lektion idag. Först var jag och hade körlektion, sen kom jag till svenskan då det var typ 30 min kvar. Jag Sandra och Malin drog till stan. Jag bokade tid för min ansiktsbehandling jag fick i present av Ruth. så på måndag kl 11 ska jag dit=) sen köpte jag en morsdagspresent till mamma, åsså trebussen hem.
morfar kom förbi och fixade batteri till min moppe idag!=) Så nu är den körbar och det känns BRAAA !

Nej jag kanske borde börja packa för Kroatien ikväll? Ska bara skriva lite av arbetet nu så gör jag det sen. :)

Rabbit run

skola idag, sovmorgon, en timmes historia sen kunde jag dra. SKÖNT! gick på stan en timme typ. Köpte en mascara osv. Sen tolvbussen hem. chillade bara, till kl 15.00 då jag, mamma och syrran drog till stan igen. fixade lite grejer. bl a. så köpte vi målarfärg till tvättstugan. Så då vi kom hem målade jag och mamma fondväggen. lila blev det :P Då den var klar tog jag med mig Kacha och for ut och sprang typ 40 min. okej jag gick också, men mycket spring faktiskt., Första gången jag far ut och springer på hur länge som helst, så jag lär ju ha gaanska mycket träningsverk imorgon ;D
Nu ska jag göra en blåbärssmoothie och se lite tv. Hare!=)

Lay all your love on me

Det har verkligen inte blivit mycket gjort idag. Har varit sjukt trött. Orkar typ inte göra nånting. Har inte gjort nånting på engelskan. Det är väl egentligen inte så bråttom men så skönt att ha saker bortgjorda.

Till middag grillade vi kyckling. Och till det bea-sås och potatiskroketter. mmmh! Sen så for jag och mamma till mormor, kollade en lilafärg vi kanske ska ha i tvättstugan. sen for vi hem. och jag som hade tänkt träna ikväll.. hehe, inte det inte. Ska nog in i duschen nu sen blir det väl lite tv och sen ska jag soovaaa!

Svennebanan

I torsdags åkte jag till Granö. For på kalas hos Roy, sen på kvällen for vi ut ett tag med båten =) Var hur fint som helst:)
Sen tänkte vi dra och bada, men jag bangade , hade inga badkläder eller nåt så.. :P

På fredagen bakade jag och coffe fika. Jag gjorde tårta och han kladdmuffins. Tårtan blev ju inte riiktigt som den skulle inuti, hahah men den blev god ändå! vid 13.30 (?) for vi till stan. Jag, Coffe och Jesper åt på Frasses sen kollade vi fotbollsskor och lite annat till coffe och jesper. Kom hem vid typ halv 7, då blev det firande av mig och fika. jag fick 1800:- , ansiktsbehandling, blommor och en champagneflaska!=) Sen kl 21.00 drog vi och spelade brännboll på skolan. Jag, Emelie, Johannes, Henke, Roy, Pappa, Ruth, Jesper, Coffe. efter en match var typ alla less på det, så pappa och ruth drog hem. sen kom fesoj  och vi spelade fotboll ett tag.
seenare då vi hade varit hemma ett tag så for jag,pappa,ruth och jesper ut på en biltur. och kom hem typ 1, sen såg jag och coffe Epicmovie, till typ kvart i tre.. Då hade det blivit ljust igen ute ocskå. niice:)

lördag, igår. kom jag hem till hissjö typ ett eller nåt. Sen blev det att göra sig klar för kvällen och vid 5 var jag hos sandra. Jag, hon, malin,marre,erik och jonzza grillade (suuupppeeerrgooottt!) och drack lite. Sen drog vi till nån förfest på Mariehem. Men var typ där 20 min sen tog vi bussen till stan och Kulturnatta. träffade massa folk och gick runt ganska mkt. sen ringde jag mamma för hämtning runt 1, och dom andra skulle dra hem till sandra så.

Idag vaknade jag 12.. drygt, känns som typ halva dagen gått redan :P Har inte så mkt att göra egentligen. Ska försööka göra klart. eller iaf göra lite, på engelskan, litterature caféet.. Sen hoppas jag det blir träning ikväll. Var aslänge sen! :O

Torsdag

Fredag

Lördag

TURKIET

hahah ingen kommer väl säkert orka läsa allt det här, men ska skriva om allt i Turkiet nu, lär inte komma ihåg allt kanske, och kommer ta ett tag att skriva ,:P Men vill som ha kvar allt så man kan gå tillbaka och läsa om jag skulle få lust till det ;P
Bilder kommer i ett nytt inlägg.

Onsdag 6 maj  for vi (Jag, syrran, mamma, mormor, kicki, peter, wilma, linus, thomas, angelica, fabian, olliwer.) till flygplatsen och väntade där 2 timmar. Men det var ganska lugnt. inte överdrygt. Sen gick planet 19.30 ungefär. Jag och syrran hade mobilerna på "Flight mode" för att bara kunna lyssna på musik så det inte skulle bli så drygt. Men tydligen fick man inte ha så heller... blev ganska less då. Och det är ju itne det skönaste att sitta typ rakt upp och ner och göra ingenting i några timmar. det var dålig mat också.  Kom fram till Antalya typ, runt halv ett turkisk tid (halv 12 svensk) och sen satte vi oss i bussen och åkte den 2 timmar. hur drygt som helst! det var ju som ganska mörkt så man kunde itne se ut riktigt, sen så orkade man inte riktigt heller. var rätt så trött.. Och satt bredvid Wilma och hon sov typ på mig, så hade inte så många olika sätt jag kunde sitta på heller. inte sköönt. Sen då vi kom till Alanya så hittade våran busschaufför inte hotellet. Vårat hette Flower Garden men han vimsade runt till alla olika hotell som hette nåt liknande, antingen med flower, eller garden. men aldrig rätt. till slut kom vi iaf fram och gick och la oss typ direkt. då var väl klockan typ halv 5 trorjag?

Torsdag 7 maj -Sov väl runt 4 timmar den natten sen upp och åt frukost. gottgott:) La oss vid poolen och sov/solade. Efter ett tag blev vi less så jag mamma syrran och mormor sökte oss till havet (Kloepatrastranden) bara för att kolla osv.  På hemvägen stannade vi för att köpa färsk frukt hos nån handlare typ. gödagöda. På kvällen gick vi till Sedir för att äta. Killen som var servitör för vårat bord var ganska dryg menmen. Han gav oss massa olika "leksaker" och uppgifter att lösa medans vi väntade på maten. Vissa var sjuukt svåra men ganska underhållande iaf. och det var väl det som var meningen. Satt där ganska så länge. blev less och ville gå men då skulle dom bjuda på frukt också.. ;P aja. efter det gick vi tillbaka till hotellet. Jag och syrran villej u inte sova då, typ halv elva eller nåt. Så jag mamma syrran, kicki peter wilma och linus gick ner och såg ishockey. jag köpte nån tuskisk peppar shot och sen satt vi där ett tag. sen gick vi upp och sov :P

Fredag 8 maj - Idag var jag och mamma på turkiskt bad nere i källaren på hotellet. det var hur kul som helst haha, först var det nån turk som typ skrubbade en och knäckte till typ ryggen om det behövdes. sen väntade vi ett tag och sen fick vi typ helkroppsmassage. Sen då vi var klara gick vi till havet och låg där resten av dagen. Badade i havet, ganska stora vågor faktiskt. askul ju! ;D Låg där hela dagen, sen gick jag och syrran tillbaka till hotellet lite innan dom andra. duschade och sminkade oss osv sen på kvällen åt vi på hotellet, nån  också var det nån orm/magishow. hahah magikern var väl inte den vackraste. och sen var han itne så bra heller. kanske för att jag tidigare sett på ett program där dom avslöjar hur magikerna gör , så jag visste ju typ allt han gjorde. inte det roligaste. men det dög väl.eller ..
Sen gick jag mamma och syrran på affärer igen. träffade nån turk som ville ta ett glas med mig nästa dag,han var inte ful faktiskt;)

Lördage 9emaj - Kommer inte ihåg om vi var först i poolen sen havet eller hur det nu var. Men nånting liknande iaf. På kvällen tog vi buss till Marinan. Först åt vi på restaurang sen gick i alla affärer som finns där. Verkligen hur mkt som helst. Och alla vill ju ha in oss i just deras affär. så det blir lite drygt efter ett tag men ;D Vi köpte 20 sockar för 100 kr. haha det var typ bara att plocka på sig hur mkt som helst. sen så blev det väl lite av olika som vi köpte osv...  Då vi blev less så tog vi taxi tillbaka till hotellet.

Söndag 10 maj - Jag och syrran sov till typ halv ett på dagen. Jag var så sjuuukt trött. Sen gick vi till havet. var där några timmar och sen for vi till hotellet och duschade osv. Sen tog vi en buss till Pacha Bay. Ett hotell lite utanför stan där mamma,kicki och mormor varit året innan. Det var huur fint som helst. Där åt vi buffé. fanns massor av mat, sen massor med fika också. och en chokladfontän där vi typ doppade mashmallows och vattenmelon. asgoooott! Sen var det nån Clown som uppträdde för barnen . Så wilma och linus satt ju där uppe på scenen osv. Sen var det nån unge som var helt cp , hahahah jag och syrran höll verkligen på döö av skratt! ;D var bara så sjukt fult !

Måndag 11 maj- Vi blev upphämtade av nån liten buss, och åkte till Marinan. For på en båttur. God mat, spagetti,kött och hamburgare typ. Badade i havet, bra musik. Såg delfiner (!) och simmade in till nån "Paradise beach" Men då jag simmade in till stranden från båten kände jag typ ett snöre över magen, drog bort det sen simmade jag vidare och då råkade jag sparka till nåt som jag trodde vara ett lövblad eller nåt. Men det började svida på magen, och då jag kom upp på stranden så såg jag ju på magen att det var som ett rött streck. Så sen det ju förmodligen själva maneten som jag sparkat till . Alltså andra gången jag blev bränd av en manet. Blev ju det förra gången jag var i Turkiet också.. :P
sen så på kvällen for vi till en restaurang som heter Marco Polo. Delägaren träffade vi på båten så vi fick en gratis drink och lite billigare sådär. Det var faktiskt godaste maten vi ätit på hela veckan där. mhmm! Sen började dom som jobba där dansa, och jag och mormor joinade ;D hahaganska kul vare! Och den där delägaren. Alex hette han, han ville ge mig en present , så han följde oss till hans kusins klädaffär i närheten. Så där blev vi fast ett tag och provade massa kläder osv. Sen då han skulle ge mig nåt , ville jag inte ha nånting . det är ju som lite, annorlunda kläder där också så, kände att jag inte vbehövde nåt :P sen ville han gå ut med mig dagen därpå . frågade om jag inte gillade han osv. men.. han var typ 40 år såå, nejtack!

Tisdag 12 majsista dagen i turkiet innan vi åker hem. Vi var både vid poolen och sen vid lunchtid gick vi till havet. Låg där till typ 17.00 sen for vi hem och duschade och sånt. Sen for vi ut och åt på nån restaurang. och gick i affärer sen.

Onsdag 13 maj - Klev upp runt 8-halv 9. Gick ner och åt frukost och sen köpte vi lite tröjor i en klädaffär nära hotellet. Efter det gick vi upp och packade väskorna och sånt. Gick ner till lobbyn och satt där ganska länge och väntade på bussen som skulle skjutsa oss till flygplatsen. Den kom kl 11. Sen blev det buss två timmar, men den här gången var det inte drygt som på ditvägen. Vi satt mest och kollade ut genom fönstren, snackade och åt godis.. heh. Kom fram till flygplatsen, blev lite krångel med väntan och grejer för Angelica och Fabian som åkt en annan buss hade inte kommit då vi skuille checka in och sånt, men det löste sig ganska snabbt. På flygplatsen i antalya åt vi på typ donkan, kollade lite affärer sen satte vi oss i planet. På flyget hem blev det inte lika drygt som vägen dit heller . Det var nån film på tvn, vi fick glass efter maten och ja, det gick bättre iaf .Kanske för att vi åkte på dagen istället för kvällen/natten men. Kom fram till Umeå 19.10 svensk tid. Morfar hämtade upp oss och sen åkte vi hem till Hissjö.

takin' back my love

Dagen har varit ganska slapp faktiskt!=) Fast missade skolbussen från våran hållplats så var tvungen att springa till affärn.... Men sen blev det Brännboll, körlektion, sitta ute i solen, lyssna på nån redovisning typ, gjorde vg-frågorna till historiahemprovet och sen drog jag och emelie till stan. Gick förbi på Headline och emelie bokade tid, och jag frågade lite grejer om mitt hår ;P Sen gick vi till H&M. Jag köpte ett par gladiatorskor och sen skulle vi gå till bussen. Meeen då kom jag på att jag glömt en påse inne på H&M, så jag sprang tillbaka, letade typ överallt. Ingen påseee! Men som tur var så var det någon som hade lämnat in den till kassan och jag fick tillbaka den :P Gick till bussen där Emelie redan väntade och jag tajmade bussen gaanska bra;)

Ikväll har jag sett Grey's och lite annat. gjort lite av engelska litterature café och gjort hela NKuppgiften om miljö på 1300 ord, gissa om jag känner mig duktig! ;D
Nu ska jag ..  vet inte. se tv, eller sova. ser väl. Godnatt!

städarnnnnnnnn

YES! Äntligen har jag sommarjobb! Dom ringde idag och frågade om jag fortf ville ha jobb. ofc! :) Så jag ska dit 15 juni och skriva på lite papper och så. Sen blir det att följa med polen(?) och städa på lite olika ställen och så. Bättre än ingenting ju=) Det blir mellan 7 juli-7 aug. Problemet är bara att jag vill ju på PDOL 22-26 juli... Hoppas det löser sig. =)

Nu har jag iaf skrivit klart Historian. Känns sköönt. Men jag har inte gjort VG-frågorna. orkar eeeej.

Ska fortsätta plugga massa annat nu. Skulle vara asnajjjsss att få så mkt som möjligt bortgjort nu då man har tid!

pluggpluggplugg....

Nu har jag suttit med Historiahemprovet typ hela kvällen. Har asont i rygg/axlar men har gjort alla G-frågorna iaf. Resten gör jag imorgon. Har ju halvdag så blir nog att ta tolvbussen hem, göra mer historia, och sen fortsätta med allt annat plugg jag har.. taggat.

Hade körlektion idag också. Gick faktiskt hur bra som helst! Klarade typ allt på första försöket så jag är nöjd ;D Blir att börja med massa regler och sånt nu på onsdag. Om jag inte måste avboka den eftersom den slutar 5 min efter engelska speakingtest börjar... så jag får se hur jag gör med deeet.

v.21
tis - småföretagande redovisning.
ons - avsp/stress inlämning, Historiahemprovsinlämning, speaking test, körkortsteori.

v.22
mån - psykologi försvarsmekanismer(helst då)
ons - eng. litterature café
fre - NK miljöarbete inlämning

v.23
mån - restprov svenska upplysningen
tis - svenskaprov språkhistoria

Silly boy

Nyss kommit hem från X3M. Det var riktigt kul faktiskt!:) Först var vi hos Lottas brorsas lägenhet på Teg och gjorde iordning oss. Jag, Lotta, Emelie, sen kom Malin och Linus. Efter ett tag drog vi p´å Maxim och käkade pizza och så sen gick vi till X3M typ 22.15. I början var det gaanska "dank" men typ efter elva kom det igång :) Jag köpte en drink. En B2. Gick på 106 spänn. det är inte billligt!:O

needu nu ska jag sova. upp och plugga historia imorrn. yeeey...! :/

Nothing else I can say

Första dagen i skolan efter turkiet avklarad. Råkade försova mig lite så fick skjuts in av mamma. ganksa slapp dag och sen kvart i två bussen hem. Tänkte vara duktig och plugga men det blir inte aalltiid som man tänkt sig...  Började väl för kanske en och en halv timme  sen med coren. hehe. men har inte så mkt kvar tills det är klart så jag hoppas det går bra att redovisa imorgon!
Fyra låtar; Lady gaga - Pokerface, Katy Perry - Hot N Cold,Blowsight - Toxic, Flo Rida - Right Round.

Imorgon blir det X3M för första gången sen jag fyllt 18. NICE!, sen resten av helgen blir det typ massa plugg... Plus att vi kanske ska börja måla och lite sånt i tvättstugan också =) Måste bara bestämma färg till fondväggen och sen vilket golv vi ska ha osv. Roligt med lite förändringar ju!

nuu ska jag fortsätta med core. hare!

homecoming

Nyss kommit hem från flygplatsen nu, kändes ju inte jätteroligt att komma hem till molnigt och kallt... :P menmen, bara typ tre veckor tills vi drar till Kroatien så ;)  ska skriva typ allt om Turkiet senare då jag har tid. Nu är mormor och morfar här så. och jag mååste verkligen träna på gruppträningen!:O

!!

NU DRAR JAG TILL TURKIET! WOHOOO!! :D

tell me so

Tog 12.15 bussen hem idag. gaanska skönt! Hela dagen gick ut på att sitta och lyssna på treornas projektarbete. Ganska bra faktiskt=) Måste komma på mitt eget också, innan sommaren helst.  Åt också lunch på Östras Restaurang, treevligt trevligt! inte lika god mat som jag hoppats på, men helt okej!

Håller på lägga in bilderna från mobilen och kameran till datorn nu så dom är tomma och redo för massa utomlandsbilder istället!:D Ska fixa lite ny musik till mobilen också, och mejla thomas om historiahemprovet,, och så vidaree.! = )

tiiisdaaag

For till Granö igår, gick promenad så mina hälar mår inte bra /: :P pluggade Småföretagande med pappa och såg ishockeyyy.

Småföretagandeprov idag, det blir väl ett G skulle jag tro. sen Körlektion efter skolan. Det gick typ bra det med=) tränade på start i backe och backa runt gathörn typ..

Ikväll blir det mest att packa för Turkiet osv, känns babraaa! :D

Idag fyller jag 18!! :D

Dagen började med att jag var tvungen att kliva upp kl 07.00 som sagt. iväg till Studion på Folkets Hus och hade lite genrep osv. Kl 11 var det dags för dansuppvisning. Det gick faktiskt ganska bra :) var lite nervöst då man stog där framför allt folk men.

Eftet det for vi hem. duschade och ställde fram fika osv. Så då blev det kalaas med 17 olika sorters tårtor/kakor!:O
fikade tills jag verkligen inte orkade mer, hoppade lite studsmatta, och umgicks:)

Jag fiiick:
Parfym Escada Ocean Lounge
En ring
Väska
3800kr ;)

kom gärna på fika, har sjukt mkt ;D

juste, alla som skickat grattis-sms, tack såmkt! (har inga pengar på mobilen så kan inte svara.. :P )

superhuman

nu har vi städat huset grundligt jag och mamma. känns mycket fräschare! jag har skrivit en packningslista och kom ihåg - saker jag måste göra innan vi drar till Turkiet också. Bara några dagar kvar ju! :D
Nu blir det mango och lite chill. måste sova tidigt också. Ska upp typ 07.00 imorgon....

higher

Har varit sjukt härligt väder senaste dagarna! Igår låg jag ute på studsmattan och solade.. sköönt! Senare på kvällen så kom Emelie och Malin, vi åt chokladfondue och såg Mamma Mia. Runt 23.00 så drog vi till Nydala eftersom det var några där och grillade. Men då vi kom dit så hade typ alla dragit... så speciellt kul blev det inte. Menmen. Malin sov iaf över hos mig och idag for vi till stan. Vi gick mest runt och kollade, men det blev iaf en ny bikini och en väska=)
Till onsdag skulle jag typ vilja hunnit köpa ett par gladiatorsandaler också, till Turkiet och så:) men jag får se om det blir aaav.

måste städa massor ikväll också. Hundarna lossar såå mycket hår just nu så jag blir ju tokig... Ska baka lite också till imorgon. Sen vet jag faktiskt inte alls vad som händer. Jag måste väl ladda inför dansuppvisningen som är imorgon! :O shiit.. :)

you spin my head right round right round..

just kommit hem från stan nu. sitter och trycker i mig cheesecake ;D huuur gott som helst!
"förfesten" var det ganska mkt folk, jag sandra marre eve jonzza erik nico gustav jesper nicpå peter johan johan olivia osv.. var riktigt kul faktiskt:) satt mest ute på balkongen och chillade. musik,pratade osv.. sen runt 10 kanske, så börjde lite folk dra. så vi drog till bräntis, MEN fick vikomma in där eller? NEj  det fick vi inte, blev så jääävla less. varför orkar hon ens bry sig om jag kommit in eller inte? till slut blev alla på så sjukt dåligt humör. vi drog hem till sandra, gjorde pommes och bearnaisesås och käkade det.. sen ringde jag mamma om hämtning.
en sammanfatttning om kvällen blev alltså; kul från början, sög på slutet.........

nu ska jag bara ta bort sminket, borsta tänderna sen SOVA! imorgon blire att baka lite fika sen kommer några hit för filmkväll !:) godnatt!