TURKIET

hahah ingen kommer väl säkert orka läsa allt det här, men ska skriva om allt i Turkiet nu, lär inte komma ihåg allt kanske, och kommer ta ett tag att skriva ,:P Men vill som ha kvar allt så man kan gå tillbaka och läsa om jag skulle få lust till det ;P
Bilder kommer i ett nytt inlägg.

Onsdag 6 maj  for vi (Jag, syrran, mamma, mormor, kicki, peter, wilma, linus, thomas, angelica, fabian, olliwer.) till flygplatsen och väntade där 2 timmar. Men det var ganska lugnt. inte överdrygt. Sen gick planet 19.30 ungefär. Jag och syrran hade mobilerna på "Flight mode" för att bara kunna lyssna på musik så det inte skulle bli så drygt. Men tydligen fick man inte ha så heller... blev ganska less då. Och det är ju itne det skönaste att sitta typ rakt upp och ner och göra ingenting i några timmar. det var dålig mat också.  Kom fram till Antalya typ, runt halv ett turkisk tid (halv 12 svensk) och sen satte vi oss i bussen och åkte den 2 timmar. hur drygt som helst! det var ju som ganska mörkt så man kunde itne se ut riktigt, sen så orkade man inte riktigt heller. var rätt så trött.. Och satt bredvid Wilma och hon sov typ på mig, så hade inte så många olika sätt jag kunde sitta på heller. inte sköönt. Sen då vi kom till Alanya så hittade våran busschaufför inte hotellet. Vårat hette Flower Garden men han vimsade runt till alla olika hotell som hette nåt liknande, antingen med flower, eller garden. men aldrig rätt. till slut kom vi iaf fram och gick och la oss typ direkt. då var väl klockan typ halv 5 trorjag?

Torsdag 7 maj -Sov väl runt 4 timmar den natten sen upp och åt frukost. gottgott:) La oss vid poolen och sov/solade. Efter ett tag blev vi less så jag mamma syrran och mormor sökte oss till havet (Kloepatrastranden) bara för att kolla osv.  På hemvägen stannade vi för att köpa färsk frukt hos nån handlare typ. gödagöda. På kvällen gick vi till Sedir för att äta. Killen som var servitör för vårat bord var ganska dryg menmen. Han gav oss massa olika "leksaker" och uppgifter att lösa medans vi väntade på maten. Vissa var sjuukt svåra men ganska underhållande iaf. och det var väl det som var meningen. Satt där ganska så länge. blev less och ville gå men då skulle dom bjuda på frukt också.. ;P aja. efter det gick vi tillbaka till hotellet. Jag och syrran villej u inte sova då, typ halv elva eller nåt. Så jag mamma syrran, kicki peter wilma och linus gick ner och såg ishockey. jag köpte nån tuskisk peppar shot och sen satt vi där ett tag. sen gick vi upp och sov :P

Fredag 8 maj - Idag var jag och mamma på turkiskt bad nere i källaren på hotellet. det var hur kul som helst haha, först var det nån turk som typ skrubbade en och knäckte till typ ryggen om det behövdes. sen väntade vi ett tag och sen fick vi typ helkroppsmassage. Sen då vi var klara gick vi till havet och låg där resten av dagen. Badade i havet, ganska stora vågor faktiskt. askul ju! ;D Låg där hela dagen, sen gick jag och syrran tillbaka till hotellet lite innan dom andra. duschade och sminkade oss osv sen på kvällen åt vi på hotellet, nån  också var det nån orm/magishow. hahah magikern var väl inte den vackraste. och sen var han itne så bra heller. kanske för att jag tidigare sett på ett program där dom avslöjar hur magikerna gör , så jag visste ju typ allt han gjorde. inte det roligaste. men det dög väl.eller ..
Sen gick jag mamma och syrran på affärer igen. träffade nån turk som ville ta ett glas med mig nästa dag,han var inte ful faktiskt;)

Lördage 9emaj - Kommer inte ihåg om vi var först i poolen sen havet eller hur det nu var. Men nånting liknande iaf. På kvällen tog vi buss till Marinan. Först åt vi på restaurang sen gick i alla affärer som finns där. Verkligen hur mkt som helst. Och alla vill ju ha in oss i just deras affär. så det blir lite drygt efter ett tag men ;D Vi köpte 20 sockar för 100 kr. haha det var typ bara att plocka på sig hur mkt som helst. sen så blev det väl lite av olika som vi köpte osv...  Då vi blev less så tog vi taxi tillbaka till hotellet.


Söndag 10 maj - Jag och syrran sov till typ halv ett på dagen. Jag var så sjuuukt trött. Sen gick vi till havet. var där några timmar och sen for vi till hotellet och duschade osv. Sen tog vi en buss till Pacha Bay. Ett hotell lite utanför stan där mamma,kicki och mormor varit året innan. Det var huur fint som helst. Där åt vi buffé. fanns massor av mat, sen massor med fika också. och en chokladfontän där vi typ doppade mashmallows och vattenmelon. asgoooott! Sen var det nån Clown som uppträdde för barnen . Så wilma och linus satt ju där uppe på scenen osv. Sen var det nån unge som var helt cp , hahahah jag och syrran höll verkligen på döö av skratt! ;D var bara så sjukt fult ! 

Måndag 11 maj- Vi blev upphämtade av nån liten buss, och åkte till Marinan. For på en båttur. God mat, spagetti,kött och hamburgare typ. Badade i havet, bra musik. Såg delfiner (!) och simmade in till nån "Paradise beach" Men då jag simmade in till stranden från båten kände jag typ ett snöre över magen, drog bort det sen simmade jag vidare och då råkade jag sparka till nåt som jag trodde vara ett lövblad eller nåt. Men det började svida på magen, och då jag kom upp på stranden så såg jag ju på magen att det var som ett rött streck. Så sen det ju förmodligen själva maneten som jag sparkat till . Alltså andra gången jag blev bränd av en manet. Blev ju det förra gången jag var i Turkiet också.. :P
sen så på kvällen for vi till en restaurang som heter Marco Polo. Delägaren träffade vi på båten så vi fick en gratis drink och lite billigare sådär. Det var faktiskt godaste maten vi ätit på hela veckan där. mhmm! Sen började dom som jobba där dansa, och jag och mormor joinade ;D hahaganska kul vare! Och den där delägaren. Alex hette han, han ville ge mig en present , så han följde oss till hans kusins klädaffär i närheten. Så där blev vi fast ett tag och provade massa kläder osv. Sen då han skulle ge mig nåt , ville jag inte ha nånting . det är ju som lite, annorlunda kläder där också så, kände att jag inte vbehövde nåt :P sen ville han gå ut med mig dagen därpå . frågade om jag inte gillade han osv. men.. han var typ 40 år såå, nejtack!


Tisdag 12 majsista dagen i turkiet innan vi åker hem. Vi var både vid poolen och sen vid lunchtid gick vi till havet. Låg där till typ 17.00 sen for vi hem och duschade och sånt. Sen for vi ut och åt på nån restaurang. och gick i affärer sen.

Onsdag 13 maj - Klev upp runt 8-halv 9. Gick ner och åt frukost och sen köpte vi lite tröjor i en klädaffär nära hotellet. Efter det gick vi upp och packade väskorna och sånt. Gick ner till lobbyn och satt där ganska länge och väntade på bussen som skulle skjutsa oss till flygplatsen. Den kom kl 11. Sen blev det buss två timmar, men den här gången var det inte drygt som på ditvägen. Vi satt mest och kollade ut genom fönstren, snackade och åt godis.. heh. Kom fram till flygplatsen, blev lite krångel med väntan och grejer för Angelica och Fabian som åkt en annan buss hade inte kommit då vi skuille checka in och sånt, men det löste sig ganska snabbt. På flygplatsen i antalya åt vi på typ donkan, kollade lite affärer sen satte vi oss i planet. På flyget hem blev det inte lika drygt som vägen dit heller . Det var nån film på tvn, vi fick glass efter maten och ja, det gick bättre iaf .Kanske för att vi åkte på dagen istället för kvällen/natten men. Kom fram till Umeå 19.10 svensk tid. Morfar hämtade upp oss och sen åkte vi hem till Hissjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0