You are so yesterday

Min dator börjar gå varm, men nu äntligen har jag hittat nån bra sida där jag kan se Brokeback Mountain! Aldrig sett den tidigare och måste se den ikväll för jag och en klasskompis ska snacka om den i våran svenskaredovisning så. Jag ska ta fram lite frukt och grejer nu innan jag sätter mig och ser den. :)

Har kommit fram till att jag verkligen måste styra upp mitt liv nu! Ska börja träna mer, äta bättre, dricka mindre, ta körkortet, börja spara pengar, plugga mer osv. Ser väl hur det kommer gå, men det skulle vara bra... :P






Btw, det blir nog det här jag kommer att plugga vidare till.. :)

Spa-programmet, 120 hp

Om programmet

Spa-programmet, som är tvåårigt, ger kunskaper och färdigheter för att arbeta med individer och grupper främst i praktisk verksamhet. Spa-programmet är tvärvetenskapligt och innehåller kurser från flera olika utbildningsområden. Du får grundläggande kunskaper om kroppens struktur och funktion och betoningen ligger på fysisk aktivitet, kost, avspänning och återhämtning samt spa-behandling inklusive massage. Under praktikperioden kommer du i nära kontakt med kunder/klienter. Spa-områdets historiska utveckling och grund, samt likheter och skillnader med dagens spa-kultur är andra delar som ingår i programmet, liksom hur olika samhälls- och familjeförhållanden påverkar kvinnors och mäns livsbetingelser

Undervisning

Spa-programmet är tvärvetenskapligt och innehåller kurser från flera olika utbildningsområden. Under praktikperioden kommer du i nära kontakt med kunder/klienter. Spaområdets historiska utveckling och grund, samt likheter och skillnader med dagens spakultur är andra delar som ingår i programmet, liksom hur olika samhälls- och familjeförhållanden påverkar kvinnors och mäns livsbetingelser. Undervisningen är främst förlagd till Umeå universitets lokaler i Örnsköldsvik och delar av de praktiska momenten till intilliggande bad- och spaanläggning. Vid några tillfällen är undervisningen förlagd till lokaler vid Umeå universitet. Fältstudier kan komma att bedrivas på annan ort än kursorten. Spaprogrammet som leder fram till en högskoleexamen är en teoretiskt och praktiskt inriktad hälso- och friskvårdsutbildning mot spa-miljöer.

Efter utbildningen

Studierna syftar till att ge kompetens för att arbeta som anställd på bad- och motionsanläggningar, spa-anläggningar samt inom hotellföretag med spatjänster. Studierna ger även färdigheter för att driva mindre företag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0