Roadtrip!

Det hela började med att vi låg på bettnäs i söndags och ville fara nånstans. Så vi bestämde oss för att fara till Lycksele, men kom sen på att det kändes ganska tråkigt så det fick bli Sundsvall istället. Vi for från Hissjö halv tio, hämtade upp Jens i stan och sen körde vi. käkade i övik., Stannade vid högakustenbron och lekte på lekplatsen hahah rikrigt kul! sen mot Sundsvall. två mil utanför hade alla druckit några öl, och vi blev råtaggade på Stockholm istället! Party i bilen, pisspauser osv. och sen somnade alla till rise against. Adam körde ett tag till och stannade på en stor parkering i Tierp (några mil utanför Uppsala typ ) så vi stannade där över natten.

Då alla hade vaknat så for vi vidare mot Sthlm och var framme där vid 9. Halv tio hade vi hittat en bra parkering vid globen så vi gick på stan till halv ett ungefär. Men det var sjukt varmt, alla var riktigt slitna och trötta så det var inte alltid så kul då folk klagade osv:P men det gick bra. Åkte tunnelbana från globen till stan och sen tillbaka. Då körde vi fem mil utanför sthlm till Nynäshamn och slog upp tältet. Sen drog vi och köpte pizza på Pizzahouse och drog tillbaka till campingen för att käka middag. Då var klockan runt 15.00 och efter det så la vi oss utanför tältet i sovsäckarna och chillade . Jens och Bullen somnade men jag Adam och hj låg och snackade. Jag gick och duschade en halvtimme och då hade även adam och hj somnat.. Så jag var vaken ett tag till sen tror jag att jag somnade också. Då klockan var ungefär .. 21.00 kanske, så kände vi att alla måste ha sovit klart så vi väckte dom som sov och sen for vi ut på en promenad mot hamnen. Gick och kollade på båtarna, satt på bryggan, försökte mata svanar men dom fräste bara åt oss :( läskigt.  gick och köpte en glass. Bullen tappade ut mer än halva sin. hahah var bara fult. , sen gick vi och satte oss på några bänkar i en park. Det kom ett fyllo och snackade med oss om sin son och massa grejer, sen gick vi hem till campingen vid halv tolv ungefär.
Fyra stycken i mitt tremannatält och hj i bilen.

På tisdagen så vaknade vi runt halv nio. låg ute och käkade frukost och snackade lite sen gick jag och duschade. chillade lite till och sen packade vi ihop grejerna och for in till stan igen. Gick där ett tag sen tog vi färjan över till djurgården. for på Gröna Lund och åkte massa;D Det var mest jag och jens som åkte allt. Frittfall, Tilt, Insane, Extreme, mm. sen färjan tillbaka till slussen vid 18.00. Då vi kom fram dit tog vi bilen och körde mot Katrineholm. Där var vi framme vid campingen runt 22.00 . Träffade några tjejer som hj snackat med på datorn. drog till donken och käkade lite sen tillbaka till campingen och spelade lite kort , gick ner till stranden osv.

Onsdagen så vaknade vi, satt ute och solade ett tag medan jens sov, och adam bullen och hj drog för att kolla om en bilverkstad. då dom kom tillbaka satt vi ett tag där ute sen gick jag och duschade. då jag kom tillbaka låg jens fortfarande och sov vid typ halv ett med ett rasat tält över sig. hah aah.. sen kom vi iväg därifrån vid två. Drog till bilverkstaden för att byta ett däck men det visade sig att det inte behövdes. Så vi drog hem till Bella (hj's kompis) och snackade med henne ett tag innan vi började köra hemåt vid kvart i fyra. Då var vi 15 mil snett nedanför sthlm. så vi körde och kördee.. stannade till kanske tre/4 gånger . uppsala, gävle, övik och så... på nåt havsbad badade jag och jens. trodde det skulle vara sjuukt kallt men det var skönt ju=) sen från sundsvall satt jag jens och hj och såg på I taket lyser stjärnorna ,och sen en bit av Donkey Punch., sen dog datorn så det sög.. menemn. : )  Kom hem till Hissjö vid 02.30 iaf.

Bilder kommer snart:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0